TELEFONKONSULTATION & TIDSBESTILLING

FRA KL. 8.00 – 9.00:

Udelukkende henvendelse til sekretæren vedrørende sygdom der kræver lægekontakt samme dag. Anmodning om sygebesøg bør som hovedregel finde sted i dette tidsrum. Hvis nødvendigt, kan det aftales, at lægen ringer tilbage.


KL. 09.00-14.00 - LÆGESEKRETÆREN:

Vi har 5 sekretærer til at besvare opkald og tage imod bestillinger. Ofte kan sekretæren også give dig et godt råd, evt. ringer hun tilbage efter at have rådspurgt en af lægerne. Lægerne er optaget af konsultationer, så du kan ikke påregne at blive stillet om til dem.

• Ved tidsbestilling vil der blive spurgt om henvendelsesårsag, så lægen kan være forberedt på, hvad det drejer sig om. Ved akut sygdom vil du normalt få tid samme dag.


• Ved medicingenbestilling er det ofte en fordel, hvis du læser op fra de gamle medicinglas. Normalt kommer medicinen til udsalgstederne samme dag, men der kan være forsinkelser, så mangler du medicinen i dag, er det vigtigt du fortæller det til sekretæren. 

 

KL. 14.00 - 16.00:

Ved akutte henvendelser kan sekretæren træffes på 75 89 18 11 - tast * og du vil blive stillet igennem.
 

Vi ér opmærksomme på, at der kan være kø på telefonerne. Oftest vil der være 5 – 6 sekretærer om at tage opkaldene og vi tilstræber, at nå igennem opkaldene hurtigst muligt.

Vi anbefaler, at ikke hastende opkald placeres lidt op ad dagen eller efter middag, idet de første par timer, især mandage eller efter helligdage/ferier kan være meget travle.

I øvrigt gør vi opmærksom på, at det er muligt at sende korte beskeder til lægerne og sygeplejerskerne, som vil blive besvaret indenfor få dage. I kan desuden benytte jer af receptfornyelse via vores hjemmeside eller eksempelvis appen Min Læge.

Tak for jeres forståelse og samarbejde.